new YORK (Reuters Health) – a new study reveals that the

half of the cardiac patients make at least one mistake

with the use of drugs after leaving the hospital. and

the orientation of pharmacist would not reduce these errors.

the consequences of forgetting to take a drug or

use the wrong dose can cause adverse effects

ranging from constipation to a serious decrease of the

pressure. in the study, 2 percent of errors put in

risk the lives of the participants.

participating hospitals were already taking measures for

prevent these errors, as said doctor Sunil Lekhraj,

author of the study of the Vanderbilt Medical Center

University, Nashville, Tennessee.

“were surprised to see that, despite those efforts, 50

by” “% (des Patienten) noch begehen Fehler mit der

Drogen”, sagte Reuters Health.

Obwohl die Konsultationen mit dem Apotheker, z. B. nicht

half den Patienten Durchschnitt, profitiert es diejenigen, die dabei waren

verschiedener Medikamente oder dass sie die Informationen nicht verstehen konnten

auf die Gesundheit

aufgefordert werden, im übrigen von den Patienten, andere

Strategien zur Verhütung der Störungen.

Einzelgespräche

Lekhraj Team untersuchte eine Gruppe von Patienten, die

er hatte für kardiologische Klinik hospitalisiert worden

Universität Vanderbilt University und der women’s Hospital und

Brigham in Boston.

die

Hälfte der Patienten nach dem Zufallsprinzip, besuchte die zwei Abfragen

mit Apotheker, die half ihnen, wie die

Drogen nach Erhalt Krankenhaus Entlastung für

reduzieren adverse effects. in addition, patients received

materials, such as a primer and a box to better organize

your pills in the home.

within A few days the high, one of the coordinators of the

study was reported by telephone with each patient for

identify the problems associated with the use of the

drugs. If you detect a problem, a pharmacist is

put in contact with the patient.

the other half of the participants received no guidance

special some to use the treatment indicated beyond

usual procedure, in which a nurse or a doctor

dedicated a few minutes to talk about the treatment before

leave the hospital.

per month, 432 of 851 patients had committed at least a

error dangerous or potentially risky to take remedies,

< p> as skip doses, use the incorrect dose, suspend the

treatment prematurely or prolong it too.

less than a quarter of those mistakes were serious and 2 by

cent put at risk the life of the patient. There was no

difference in the number of errors committed by the

participants who had received or not the orientation of a

pharmacist.

in the study published in Annals of Internal Medicine, the

authors point out a limitation of research: not all the

patients in the group treated with the intervention had been carried out

two queries with a pharmacist as it was intended. also

it is unknown if the results would apply to patients

under treatment by other no cardiological diseases.

carry a list

Kevin Boesen, director of the Center for management of medicines

< p> der Fakultät für Pharmazie der University of Arizona, Tucson,

sagte, dass “Ergebnisse beschreiben die Herausforderung des Übergangs

Patienten zwischen Krankenhaus und zu Hause”.

Boesen als wichtig, dass Patienten zu beraten die

Apotheker und Header Primary Care Physician

nach einer Entlassung oder erneuern ein Rezept in einem anderen

Ort.

“steht die Idee, wenn ein Patient geht in die Apotheke

Apotheker wird eine Liste der alle Medikamente haben, die

verwendet. aber nicht immer geschieht”, sagte.

Boesen und Lekhraj vereinbart, die ein Maß für

wichtige Patientensicherheit ist zum Nachverfolgen

von Drogen, die benutzt und bringen eine Liste für

Lekhraj, sollte diese Liste Dosen enthalten die

Medikamente und der Grund warum verwenden jede Droge.

Quelle: Annals of Internal Medicine, online 2. Juli in der

2012.