new YORK (Reuters Health) – a new study reveals that the
half of the cardiac patients make at least one mistake
with the use of drugs after leaving the hospital. and
the orientation of pharmacist would not reduce these errors.
the consequences of forgetting to take a drug or
use the wrong dose can cause adverse effects
ranging from constipation to a serious decrease of the
pressure. in the study, 2 percent of errors put in
risk the lives of the participants.
participating hospitals were already taking measures for
prevent these errors, as said doctor Sunil Lekhraj,
author of the study of the Vanderbilt Medical Center
University, Nashville, Tennessee.
“were surprised to see that, despite those efforts, 50
by” “% (des Patienten) noch begehen Fehler mit der
Drogen”, sagte Reuters Health.
Obwohl die Konsultationen mit dem Apotheker, z. B. nicht
half den Patienten Durchschnitt, profitiert es diejenigen, die dabei waren
verschiedener Medikamente oder dass sie die Informationen nicht verstehen konnten
auf die Gesundheit
aufgefordert werden, im übrigen von den Patienten, andere
Strategien zur Verhütung der Störungen.
Einzelgespräche
Lekhraj Team untersuchte eine Gruppe von Patienten, die
er hatte für kardiologische Klinik hospitalisiert worden
Universität Vanderbilt University und der women’s Hospital und
Brigham in Boston.
die
Hälfte der Patienten nach dem Zufallsprinzip, besuchte die zwei Abfragen
mit Apotheker, die half ihnen, wie die
Drogen nach Erhalt Krankenhaus Entlastung für
reduzieren adverse effects. in addition, patients received
materials, such as a primer and a box to better organize
your pills in the home.
within A few days the high, one of the coordinators of the
study was reported by telephone with each patient for
identify the problems associated with the use of the
drugs. If you detect a problem, a pharmacist is
put in contact with the patient.
the other half of the participants received no guidance
special some to use the treatment indicated beyond
usual procedure, in which a nurse or a doctor
dedicated a few minutes to talk about the treatment before
leave the hospital.
per month, 432 of 851 patients had committed at least a
error dangerous or potentially risky to take remedies,
< p> as skip doses, use the incorrect dose, suspend the
treatment prematurely or prolong it too.
less than a quarter of those mistakes were serious and 2 by
cent put at risk the life of the patient. There was no
difference in the number of errors committed by the
participants who had received or not the orientation of a
pharmacist.
in the study published in Annals of Internal Medicine, the
authors point out a limitation of research: not all the
patients in the group treated with the intervention had been carried out
two queries with a pharmacist as it was intended. also
it is unknown if the results would apply to patients
under treatment by other no cardiological diseases.
carry a list
Kevin Boesen, director of the Center for management of medicines
< p> der Fakultät für Pharmazie der University of Arizona, Tucson,
sagte, dass “Ergebnisse beschreiben die Herausforderung des Übergangs
Patienten zwischen Krankenhaus und zu Hause”.
Boesen als wichtig, dass Patienten zu beraten die
Apotheker und Header Primary Care Physician
nach einer Entlassung oder erneuern ein Rezept in einem anderen
Ort.
“steht die Idee, wenn ein Patient geht in die Apotheke
Apotheker wird eine Liste der alle Medikamente haben, die
verwendet. aber nicht immer geschieht”, sagte.
Boesen und Lekhraj vereinbart, die ein Maß für
wichtige Patientensicherheit ist zum Nachverfolgen
von Drogen, die benutzt und bringen eine Liste für
Lekhraj, sollte diese Liste Dosen enthalten die
Medikamente und der Grund warum verwenden jede Droge.
Quelle: Annals of Internal Medicine, online 2. Juli in der
2012.